Sunday, February 11, 2007

the clash

for noen dager siden da jeg satt paa do hoerte jeg en prompelyd.
den kom ikke fra meg, saa jeg regna foerst med det var min romvenninne jenny, men lyden hoertes litt for lokal ut, saa jeg antok videre at det var nabomannen jos som var paa andre sida av veggen - men det var egentlig litt for seint om kvelden til at de var oppe.. mystisk. som vanlig satt jeg samtidig og avslappet scannet veggene for mulige insekter og/eller dyr, og da jeg saa opp i hjoernet sto det en frekk gekko der med det ene beinet loeftet opp og en halv baesj paa vei ut og ned i dusjen vaar.
utrolig at et saa lite dyr kan lage en saa tydelig promp.

jeg har saa mye aa skrive om at det blir litt overload, og internettsjappa stenger om fem minutos.
kort og fort kan jeg si:

i forrige uke fikk vi et slag i trynet da vaar husvert og wonderwoman mary david kom til oss ved frokostbordet en nydelig loerdag morgen og fortalte oss at politiet hadde forbudt oss aa studere. hio sa nemlig at vi skulle soeke turistvisum fordi studentvisum tar saa lang tid aa faa. samtidig som de sier at vi skal vaere turister trykker de opp bunker med offisielle, hoeyskole-stemplede, senterleder- og foreleserunderskrevne presentasjonsbrev som vi skal dele ut til alle vi intervjuer, for aa virke profesjonelle. det som gjoer dette ganske idiotisk er at i india er det visst vanlig at hvis man har noen utlendinger som bor hos seg, maa disse registreres hos politiet. det er der turistvisumet og studenten fullstendig kraesjer, og plutselig sitter vi med skjegget i postkassa og har bare gjort som hio har sagt hele tida. flott!

etter en runde med taarer og nevehytting har vi snudd litt paa planene og jobber litt undercover. haaper bare vi slipper at politiet kommer hjem til oss og krever pass og stiller ekle spoersmaal, det opplevde en av de andre gruppene som holder til i samme omraade som oss. takk hio, igjen altsaa. hvilken fin institusjon du har vaert for oss gjennom hele aaret. den eneste som redda oss i situasjonen var vaar egen foreleser eldrid, som egentlig jobber paa universitetet.

2 comments:

Ragne Marie said...

shit.
så stress. håper dere slipper mere leven. så rart, hio har jo drevet med dette noen år..
haha. gekkoen er søt. jeg har aldri hørt den prompe, bare si yyyyy. det er en koselig lyd.
trondheim og bylarm har vært så fint!

Eli said...

Stakkars dere! Isolasjon er tydeligvis mangelvare i India!! Håper dere ikke kommer ut for noe verre enn dårlig lydisolasjon. Kanskje den erfaringen dere gjør dere kan brukes til noe positivt, også for HiO?
Stå på, jenter!